Signaleringstool
Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws
- Al het relevante nieuws op één plek
- Centraal beheer en gemakkelijk te verspreiden
- Zorg ervoor dat niemand meer iets mist
Dagelijks zijn er teams bezig om externe informatie te verzamelen over de organisatie en gerelateerde thema’s die in het nieuws komen. Met de signaleringstool is het mogelijk om de gegevens te delen met collega’s en daar duiding aan toe te voegen. Via de signaleringstool wordt de data toegevoegd aan een knipselkrant. Tevens worden er signaleringen gemaakt waar duiding toegevoegd kan worden. Middels een e-mail en/of app kunnen de signaleringen gedeeld worden.
Makkelijk bereikbaar
De gebruiker haalt informatie op via RSS-feeds, kranten en nieuwssites. Deze worden toegevoegd aan een knipselkrant, desgewenst kunnen er duiding en thema’s aan toegevoegd worden. Zodra de signalering klaar is, wordt deze verstuurd via een e-mail en beschikbaar via een app.
In de app is het voor de gebruiker mogelijk om te navigeren op basis van thema om zo snel bij relevante informatie te komen. In de nieuwssignaleringen kunnen teksten, links, plaatjes en video’s bevatten.
Alles op één plek
De signaleringstool verzamelt nieuwsartikelen van RSS feeds, kranten, nieuwssites en social media. Medewerkers voegen artikelen of links toe, met een samenvatting en duiding. De artikelen worden gekoppeld aan thema’s en gebundeld voor gebruikers. Rapportages van het team kunnen ook via de tool worden gedeeld.
Voor de eindgebruiker wordt op deze manier de informatie gebundeld en aangeboden via een duidelijke knipselkrant en app.
Koppelen met bestaande systemen
Met behulp van een RFID-tag of een QR-code worden de boeken gescand. De app communiceert met het bibliotheeksysteem via een centrale web-service. Deze service kan gebruik maken van standaarden als bijvoorbeeld SIP2. Dat biedt de mogelijkheid om SelfCheck te koppelen aan uw bestaande systeem, onafhankelijk van welke bibliotheekoplossing u gebruikt.
Eenvoudig overdragen van boeken
Met behulp van SelfCheck worden boeken op een unieke manier overgedragen aan andere gebruikers binnen de bibliotheek. De nieuwe lener registreert de uitlening door het boek te scannen met behulp van de SelfCheck app, en op de achtergrond registreert het systeem automatisch de inname voor de vorige gebruiker. Hierdoor blijven uw boeken beter traceerbaar!
iOS en Android
Door het gebruik van RFID-tag en QR-codes is SelfCheck geschikt voor Android èn iPhone gebruikers. Scan het boek met behulp van de RFID-tag of QR-code, verkrijg alle informatie van het boek en registreer eenvoudig uitlening, innames en overdrachten van het boek.
Maak uw bibliotheek mobiel
Met behulp van SelfCheck heeft uw gebruiker het uitleen-station altijd zelf bij de hand. Hierdoor kunt u boeken met gemak verspreiden binnen een pand, of zelfs over verschillende locaties, zoals bij een pop-up bibliotheek.
Kostenbesparend
Door gebruikt te maken van een mobiele applicatie hoeft u niet te investeren in vaste uitleenstations, maar biedt u toch dezelfde en zelfs méér mogelijkheden aan uw eindgebruikers.